Гра – подорож “В Країні Дитинства будьмо щасливими!..”
Автор: методист, керівник гуртка Черниш Наталія Анатоліївна
Мета: активізувати пізнавальну та творчу діяльність дітей, сприяти розвитку, уваги, пам’яті, виховувати дружні стосунки
Обладнання: стільці, столи, килимок, таблички з написами зупинок: «Знайоминка», «Фантазерка», «Ігрова», «Казкова», «Інтелектуальна», «Дослідна», килимок, демонстраційне обладнання для проведення дослідів
Задіяні особи: ведучий та мешканець Країни Дитинства
Хід заходу:
(Правила гри-подорожі: уявна подорож вихованців здійснюється за чітко спланованим маршрутом – переходом від зупинки до зупинки. На кожній зупинці діти за виконання певного завдання отримують невеличкі призи).
І. Вступна частина
Ведучий: Увага! Увага! Вітаємо всіх учнів табірного містечка «Країни Веселкової», Країни нашого Дитинства!
Мешканець Країни Дитинства: Позаду залишились уроки, а по переду – розваги, ігри, веселощі! Одним словом – літо! У-ра!
Ведучий: ми хочемо, щоб перебування у таборі було цікавим, змістовним, справді веселковим.
Мешканець Країни Дитинства:
Ми з вами з’єднались у табір на літо,
Сонечко сяє, і радує діток.
Тому ми вам скажемо
Про це по секрету: наш табір «Веселка» – Дитяча Планета
Тут втіхи, розваги, лунають пісні,
Ігри рухливі і ми, запальні.
Хай буде спокій і мамі, і тату –
Щасливі в «Веселці» їх любі малята!
Ведучий: Запрошуємо всіх зайняти місця на чарівному килимку-літачку, на якому ми здійснимо подорож по нашій Країні «Веселковій», Країні Дитинства!
ІІ. Основна частина
Ведучий: подорож буде цікавою разом з друзями. Ми хочемо, щоб ви познайомились, та в Країні Веселковій потоваришували. Як співають у відомій пісні: «Якщо з другом вийшов в путь, веселіш стає дорога». То ж наказую нашому килимку-літачку: «Зупинись!»
Зупинка 1 «Знайоминка»
Мета: знайомство з учасниками гри, формування позитивного настрою.
Хід виконання: по черзі кожен з учасників заходу називає своє ім’я та захоплення, протягуючи руку наступному учаснику, утворюючи коло.
Мешканець Країни Дитинства: ось і познайомились: багато з вас люблять подорожувати, а коли ж подорожувати як не літом? То ж вирушаємо на наступну зупинку.
Ведучий: в Країні Дитинства завжди весело, тому навіть, ми, дорослі, хочемо побути дітьми! Дуже часто діти придумують цікаві історії. Ось і зараз ми зупинимось, щоб послухати такі історії.
Зупинка 2 «Фантазерка»
Мета: розвиток мислення, фантазії, створення позитивного настрою в учасників.
Хід виконання: ведучий ділить учасників на чотири групи, за лічилкою: «Весна», «Літо», «Осінь», «Зима». Кожна група учасників отримує завдання придумати історію. По завершенню один з учасників групи розповідає історію.
Орієнтовні завдання учасникам: придумати історію про:
- собаку, яка жила в холодильнику;
- ворону, яка любила кататись;
- двері, які хотіли навчитись розмовляти;
- щуку, яка грала на гітарі.
Мешканець Країни Дитинства: яка багата уява!
Ведучий: Так, молодці! Цікаві вийшли історії. А ми продовжуємо подорож Країною Дитинства! А ви мені скажете: «Яке ж дитинство без ігор?», тому наступна наша зупинка «Ігрова»
Зупинка 3 «Ігрова»
Мета: розвиток мислення, фантазії, створення позитивного настрою в учасників.
Хід виконання: діти рухаються по колу. Ведучий у середині кола рухається в протилежному напрямку й говорить:
«Ходить буква рядами,
Дружити хоче з вами, кого за руку візьме,
Нехай той птаха (звіра, дерево, комаху, квітку) назве»
Ведучий доторкається до гравця і говорить букву, наприклад, «С». Дитина повинна назвати птаха чи іншого організму, який починається на дану букву. Наприклад: «Соловейко».
Час на роздуми визначає ведучий, хлопаючи руками п’ять раз. Якщо учень не встиг дати вірну відповідь, то гравець вибуває з гри.
Мешканець Країни Дитинства: Цікава гра, а головне, корисна – розвиває пам’ять, увагу, мислення!
Ведучий: Шановний мешканець Країни Дитинства, ти повинен знати, що ще люблять діти?
Мешканець Країни Дитинства: Мультики, солодощі, чіпси і ще деякі делікатеси !
Ведучий: Та ні! Даю підказку – вони приходять до нас з бабусиних вуст, з гарної книжки. Вони ведуть у світ незвичайний і дивовижний, а ще реальність і вигадка, життя і чудеса поєднуються в ній!
Мешканець Країни Дитинства: Так це ж казка!
Ведучий: І зараз ми рухаємось на «Казкову» зупинку, де побачимо у кого і які улюблені казкові герої.
Зупинка 4 «Казкова»
Мета: узагальнення знань про народну творчість, розвиток мислення, пам’яті
Хід виконання: Ведучий зачитує питання, за вірну відповідь учасники отримують призи. Переможе той, хто отримає найбільше призів.
Орієнтовні завдання учасникам:
- Скільки звірів вмістилось у рукавичці, яку загубив дід? (Сім).
- Скількох звірів зустрів Колобок по дорозі? (Чотирьох).
- Хто врятував Івасика – Телесика? (Гусеня).
- Куди потрапила стріла Івана-Царенка ? (У болото).
- Як звали ледачих мишенят? (Круть та Верть).
- Скільки козенят було у кози? (Семеро).
- Хто прогнав козу-дерезу? (Рак).
- Яка казкова героїня заховалась у квітці? (Дюймовочка).
- Хто переміг сорок розбійників? (Алі-Баба).
- Хто здолав Змія булавою? (Котогорошко).
- Яка дівчинка подорожувала Країною Чудес? (Аліса).
Мешканець Країни Дитинства: Видно, що діти люблять і знають казки. А ще діти люблять експериментували, досліджувати все.
Ведучий: Ну що ж тоді ми рухаємось до наступної зупинки «Дослідної»
Зупинка 5 «Дослідна»
Мета: розвивати пізнавальну активність учасників до експериментальної діяльності
Хід виконання: ведучий ділить учасників на чотири групи, роздає кожній групі учасників картку із завданням – продемонструвати дослід із запропонованого обладнання, керуючись інструктивною карткою.
Інструктивна картка для самостійного проведення досліду «Проникаюча вода»
Завдання учасникам: довести, що вода може проникати через оболонки
Демонстраційне обладнання: тарілка, миска, родзинки, склянка з водою.
Схема проведення досліду:
- Помісти родзинки у тарілку.
- Залий родзинки водою та залиш набухати 10 хвилин водою.
- Поясни отримані результати.
(Висновок: родзинки розправились, сталі більші, тому, що вода проникла через їхню оболонку).
Інструктивна картка для самостійного проведення досліду «Засекречений лист»
Завдання учасникам: написати невидимого листа, якого б не зуміли прочитати інші
Демонстраційне обладнання: стакан молока, крохмаль, пензлик, йод, ватна паличка, лист паперу.
Схема проведення досліду:
- Візьми аркуш паперу та напиши, вмовкаючи пензлик у молоко, слово.
- Залиш висихати 10 хвилин.
- Продемонструй свої дії, щоб інші зрозуміли, що лист був засекречений.
(Висновок: щоб слово написане молоком проявилось, необхідно змастити його йодом. Йод при взаємодії з крохмалем набуває фіолетового забарвлення, тому невидимий лист став фіолетовим і можна прочитати слова)
Інструктивна картка для самостійного проведення досліду «Міцний пакет»
Завдання учасникам: довести, що кульок може витримати воду, навіть, коли проколоти його олівцями
Демонстраційне обладнання: поліетиленовий пакет, три кольорові олівці, банка з водою
Схема проведення досліду:
- Візьми пакет та налий у нього воду, половину вмісту пакету.
- Кульок з водою зав’яжи.
- Проткни кульок у різних місцях олівцями.
- Поясни отримані результати.
(Висновок: вода не витікає з кулька, тому, що молекули поліетиленового пакета щільно прилягають одна до одної).
Інструктивна картка для самостійного проведення досліду «Швидке перетворення»
Завдання учасникам: довести, що відбудеться швидке перетворення
Демонстраційне обладнання: склянка з кефіром, ложка, оцет.
Схема проведення досліду:
- Добав у склянку з кефіром ложку оцту.
- Ретельно розмішай.
- Поясни отримані результати.
(Висновок: утворився сир, тому, що білки, які були у кефірі при взаємодії з оцтом змінили свою структуру. Отже, ми бачимо швидке перетворення однієї речовини в іншу).
Мешканець Країни Дитинства: Ох, мені так сподобалось експериментувати!
Ведучий: Діти в твоєму віці діти люблять різні науки. Ми зараз направляємось на зупинку «Інтелектуальна», де позмагаємось хто найшвидше та найправильніше дасть вірну відповідь.
Зупинка 6 «Інтелектуальна»
Мета: розвивати інтелектуальні здібності учасників
Хід виконання: ведучий зачитує питання учасникам, за правильну відповідь учасники отримують призи.
Завдання учасникам: швидко та вірно відповідати на поставлені питання.
Орієнтовні запитання для учасників:
- Яку тварину в Єгипті вважають священною? (Кота, як символ волелюбства).
- Які тварини знаходяться під загрозою зникнення? (Чорний лелека, дикий кіт, стрепет, степовий орел)
- Назвіть тварин, що назавжди зникли з нашої Землі? (Мамонт, Стеллерова корова, безкрила гагарка)
- Про кого можна сказати, що в школі не вчився, а години знає? (Півень).
- Які птахи не літають? (Пінгвіни, страуси, дрофи, ківі).
- Чи є у птахів пташине молоко? (Так, у пінгвінів, голубів).
- Які тварини сплять з відкритими очима? (Змії, риби).
- Яку пташку називають «царем»? (Орла).
- Яке дерево найпізніше цвіте? (Липа).
- Яке дерево є найкращим для плетіння? (Верба).
- Які ви знаєте дерева-медоноси? (Акація, липа, верба).
- Яким деревом славиться столиця України? (Каштанами).
Ведучий: Молодці! Гарно справились із завданням. А наша подорож підходить до кінця.
ІІІ. Заключна частина
Мешканець Країни Дитинства: шановні друзі! Наша подорож завершена, та у вас все ще попереду: розваги, пустощі, веселощі, пізнання невідомого…
Ведучий: сподіваємось, що наша гра-подорож довела, що найкраща пора – це літо.
До нових зустрічей!
Чудовий позакласний захід переконує ще і ще усіх у тому,що дитинство – найпрекрасніша пора нашого життя.Гарна казкова гра-подорож зацікавить вихователів,класних керівників та педагогів.Дякую
Цікаво)))) Дуже подобаються сценарії заходів, де діти приймають безпосередню участь. Де вони не просто глядачі, а активні учасники. дуже добре, що є елементи патріотичного виховання.