mail@urok-ua.com

Розробка уроку з інформатики для 4 класу по темі “Графічний редактор Scratch”

Автор: вчитель інформатики Крисюк Вікторія Миколаївна

Крисюк Вікторія МиколаївнаТема: Графічний редактор Scratch

Мета: сформувати поняття графічного редактора Scratch; формувати вміння і навички роботи в  середовищі графічного редактора; розвивати уяву, логічне мислення; виховувати охайність під час роботи з комп’ютером.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютери, підручники, роздатковий матеріал (Картки 1-8).

Програмне забезпечення: програма  Scratch,

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Вивчаючи інформатику в 2-3 класах, ви вже ознайомилися з роботою програми Scratch. Ви вже працювали в графічному редакторі Tux Paint і навчилися створювати й опрацьовувати графічні зображення. Про те, як створити виконавця, користуючись графічним редактором  Scratch ми дізнаємося на цьому уроці.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

Графічними редакторами називають програми для створення малюнків, ілюстрацій, вітальних листівок.

Вивчаючи Scratch в попередніх класах, ми використовували готових героїв, писали їм сценарії дій. Але Scratch дає нам можливість створення своїх власних, унікальних героїв.

Розглянемо графічний редактор  у програмі  Scratch. Основні об’єкти вікна графічного редактора:  палітра кольорів, інструменти малювання, кнопки для виконання дій над фрагментами малюнка,  полотно для малювання.

Screenshot_1

Сьогодні ми будемо використовувати такі інструменти малювання: Пензель, Лінія, Еліпс, Стирачка, Заливка , Штамп та Піпетка.

Screenshot_2

Ви вже використовували ці інструменти для створення малюнків в Tux Paint. Перш ніж малювати, потрібно обрати колір і розмір ліній.

Давайте спробуємо створити у графічному редакторі Scratch нового виконавця Слоника, дотримуючись такого алгоритму:

Крок 1. Використовуючи інструмент Еліпс, малюємо голову Слоника і тіло.

Screenshot_3

Крок 2. Інструментом Стирачка витираємо зайві лінії.

Screenshot_4

Крок 3. Інструментом Пензель малюємо вуха (зайві лінії знову витираємо Стирачкою).

Screenshot_5

Крок 4. Використовуючи інструмент Пензель, домальовуємо Слонику очі, ноги, бивні, хобот.

Screenshot_6

Крок 5. Розфарбовуємо малюнок.

Screenshot_7

Крок 6. Натискаємо Гаразд, щоб розмістити нового виконавця на Сцені.

Screenshot_8

Я впевнена, що у вас получиться намалювати набагато краще.:)

Алгоритм збереження нового виконавця:

  1. Вибираємо виконавця.
  2. Відкриваємо контекстне меню (права кнопка миші) та вибираємо команду Експортувати цей об’єкт.
  3. У вікні Експортувати об’єкт вибираємо папку, де буде збережено виконавця (наприклад Animals).
  4. Вказуємо ім’я виконавця (Слоник).
  5. Натискаємо кнопку Гаразд.

Працюємо з підручником: § 12.

Знайти і прочитати алгоритм використання інструменту Штамп.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого матеріалу, формування вмінь

Робота за комп’ютером

( вчитель проводить інструктаж з техніки безпеки)

Картки з покроковими інструкціями для малювання виконавців:

Картка 1. Слоник                               Картка 2. Пінгвін

Screenshot_9

Картка 3. Тигреня                        Картка 4. Мавпочка

Screenshot_10

Картка 5. Мишеня                            Картка 6. Корівка

Screenshot_11

Картка 7. Ягня                                  Картка 8. Собачка

Screenshot_12

VІІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Які інструменти для малювання є в графічному редакторі Scratch?
  2. Як вибрати колір лінії, заливки?
  3. Як зберегти створеного виконавця?
  4. Як розмісти створеного виконавця на Сцені?
  5. Для чого використовується інструмент Штамп?
  6. Для чого використовується інструмент Стирачка?
  7. Для чого використовується інструмент Еліпс?
  8. Як змінити товщину лінії?
  9. Як відмінити останню дію під час створення нового виконавця?

VIІI. Домашнє завдання

Підручник § 12

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(0 оцінок. Рейтинг публікації: 0 з 5)
97
А що ви думаєте про цю публікацію? Чи була вона для вас корисною?
Авторизуватись з допомогою: 

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Один коментар

  1. Вікторіє Миколаївно, думаю, що діти не хотіли уходити з цього уроку. Ви вчите практично і розвиваєте творчу думку учнів. Після такого уроку дітям легко буде малювати тварин на уроках образотворчого мистецтва. Велике спасибі.