Бінарний урок-ділова гра на тему: «Геометрія, інформатика, дизайн. Площі квадрата і прямокутника та розв’язування компетентнісних задач за допомогою комп’ютера»
Автор: вчитель математики Рудка Лариса Дмитрівна
Даний урок має елементи профорієнтації. Для розв’язування запланованих задач використовувались реальні дані вимірювань приміщення учительської кімнати нашої школи.
Мета:
- Навчити учнів основних понять теми, розширити уявлення учнів про нові професії, систематизувати та поглибити знання учнів з обчислення площ прямокутника і квадрата, систематизувати та поглибити знання учнів з основ алгоритмізації та програмування;
- Розвивати пізнавальну активність, логічне мисленняучнів, їх кругозір, мислення, увагу, спостережливість, формувати творчий підхід до вибору майбутньої спеціальності;
- виховувати вміння працювати самостійно, позитивне ставлення до вивчення предмету, шанобливе ставлення до праці.
Тип уроку: урок-ділова гра
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, комп’ютери, монтажні рулетки, підготовлені бланки таблиць.
Епіграф уроку
У вивченні наук приклади корисниші за правила
Ісаак Ньютон
Якщо ви хочете мати те, чого ніколи не мали, –
почніть робити те, чого ніколи не робили
Річард Девід Бах
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання з геометрії ( розв’язки задач висвітлюються на екран)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Геометрія
Вправа «Незакінчене речення»
- Периметр прямокутника = …
- Площа прямокутника = …
- Периметр квадрата = …
- Площа квадрата = …
- a=5, b=8, S=?, P=?
- a=6, S=?, P=?
Інформатика
Якщо ми на уроці будемо розв’язувати задачі з поняттями довжини, ширини, висоти, то в програмному середовищі їх треба правильно описати.
Отже, довжина, висота і ширина – це величини змінні чи сталі?
Яким ідентифікатором ми їх описуємо?
Якого типу ці величини?
Яким ідентифікатором ми це позначаєм?
Із скількох частин складається Pascal-програма?
Про що ми повідомляємо в описовій частині програмного коду?
А яка інформація буде у виконуваній частині програми?
Що служить ознакою того, що слід припинити виконання програми?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.Мотивація навчальної діяльності
Поняття площі добре зрозуміле на рівні повсякденного досвіду: ми вимірюємо площу спортивного майданчика або садової ділянки, розраховуємо за площею кількість шпалер або килимового покриття для ремонту кімнати і т.д.
Вивчаючи програмування, ми можемо автоматизувати процес розрахунків, написавши звичайну програму.
Спробуємо сьогодні застосувати ці знання на практиці.
ІV. Застосування знань, умінь і навичок
Завдання уроку
Попередньо учні класу поділилися на три групи: група «дизайнерів», група «інженерів-менеджерів» та група «інженерів-програмістів», які будуть працювати синхронно. Завдання груп: розробити проект дизайну, спланувати та обчислити витрати матеріалу та скласти кошторис для проведення ремонту учительської.
Наступні етапи уроку виконуємо за покроковим алгоритмом.
Крок1.
Група «дизайнерів» інтер’єру вступає у гру першою. Для виконання функціональних обов’язків відряджаємо цю групу в учительську. Дані вимірювань заносяться в підготовлену таблицю:
Основне приміщення | Двері 1 | Двері 2 | Вікно | Роздягалка | |
Довжина | |||||
Ширина | |||||
Висота |
Крок 2. Для решти двох груп – профорієнтаційна довідка.
Професія дизайнера інтер’єру
Розробка дизайну інтер’єру починається з складання дизайн-проекту — комплекту документів, що описують функціональні та дизайнерські задуми, в яких містяться креслення приміщення і опис всіх деталей майбутнього інтер’єру, включаючи оздоблювальні матеріали і розташування комунікацій. У проекті присутнє технічне завдання, в якому описані всі вимоги та побажання замовника.
Спочатку проводяться заміри приміщення, після чого розробляються ескізи. На цьому етапі дизайнер пропонує замовнику декілька варіантів планування з розподілом основних функціональних зон і розстановкою меблів. Так як 3D-моделювання — трудомісткий процес, то на етапі попереднього планування детальні тривимірні моделі розробляються тільки після узгодження із замовником.
Після затвердження розміщення зон розробляються проектувальні креслення електричних дротів і планується розташування електроприладів та подаються відомості про замовлені матеріали в предметах меблів і декору.
Наступним етапом є реалізація запланованих робіт. На цій стадії дизайнер контролює роботу оздоблювальних і ремонтних бригад, надаючи замовнику необхідну кошторисну документацію.
Професія інженера-менеджера проектів
Вимоги до кандидатів:
Вища технічна освіта за спеціальністю
Технічна грамотність
Знання ПК (MS Office, 1C, AutoCAD)
Водійські права
Знання іноземної мови — буде перевагою
Досвід роботи — можна і без досвіду/студент
Основні обов’язки:
Підготовка технічної документації, проекти, підбір обладнання, кошториси під об’єкти (котеджі, готелі, багатоквартирні будинки)
Технічний нагляд за виконанням робіт
Технічні консультації
Пошук об’єктів
Вирішення поточних ситуацій
Робота з архітекторами
Робота в офісі – спілкування з клієнтами, робота у виставковому залі
Професія інженера-програміста
На основі аналізу математичних моделей і алгоритмів розв’язку економічних та інших задач
- розробляє програми, що забезпечують можливість виконання алгоритму і відповідно до задачі засобами обчислювальної техніки, проводить їх тестування і налагодження;
- самостійно здійснює вибір мови програмування для опису алгоритмів і структур даних;
- визначає інформацію, що підлягає обробці засобами обчислювальної техніки, її обсяги, структуру, макети і схеми введення, обробки, збереження, методи її контролю;
Для роботи з готовими програмами
- розробляє інструкції;
- оформляє необхідну технічну документацію;
- здійснює супровід впровадження програм і програмних засобів;
- розробляє і впроваджує системи автоматичної перевірки правильності програм, типові і стандартні програмні засоби;
- складає технологію обробки інформації.
Крок 3. Група дизайнерів повертається з відрядження і вписує дані в таблицю результатів на екрані.
Крок 4. Вчителі роздають завдання кожній групі учнів.(Додатки)
Група «дизайнерів»: створює 3-D макет учительської за допомогою онлайнового програмного середовища Floorplanner.
Група «інженерів-менеджерів» і «група інженерів-програмістів»: проводять розрахунки площі під фарбовану поверхню стін, площі стіни з декоративною плиткою, площі підлоги, площі стелі, підраховують витрати матеріалів і складають кошторис. (Використовуємо додатки і додаток 1)
Крок 5. Порівнюємо результати обчислень менеджерів і програмістів.
Крок 6. Група «дизайнерів» демонструє створений 3-D макет.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
От і добіг кінця наш нестандартний урок, на якому ми змогли, хоч і у формі ділової гри, але побути в ролі дизайнерів, менеджерів, програмістів.
Вибір професії – невід’ємний в житті кожного. Вам надано важливе право – свободи вибору. Самостійно вибираючи, ви зможете черпати у своїй професії радість і задоволення, розвивати особисту ініціативу, високо цінуючи свободу вибору.
Вам потрібно серйозно замислитись, як зробити той вибір правильним. Коли ви вже працюватимете, то збагнете, що далеко не кожен зуміє скористатися свободою вибору – інтерес до професії і професійний інтерес – не одне й те саме.
Рефлексія
На цьому уроці я дізнався …
На цьому уроці я навчився …
На цьому уроці мені сподобалось …
На цьому уроці я зрозумів …
На цьому уроці мені було ….
VI. Домашнє завдання
Опрацювати п.20
Розв’язати № 673, 688
Повторити про лінійні та розгалужені алгоритмічні структури та правила їх опису в програмному середовищі.
Додаток 1
Прайс-лист + кошторис використаних матеріалів
Найменування товару | Одиниці вимірювання | Вартість товару | Кількість товару | Ціна |
Ламінат Коростень дуб тренд 108 | ящик (2,1 м2) | 182 грн/м2 | ||
Фарба інтер’єрна SMILE SI-22 акрилова | відро (4.5 кг), розхід в г/м2 (250г х 1м2) | 120 грн/відро | ||
Гіпсокартон | лист 1,2м х 2,5м | 76 грн/шт. | ||
Декоративна плитка | Ящик (0,48м2) | 180грн/м2 | ||
Ціна товару всього: |
Презентація до уроку