mail@urok-ua.com

Конспект уроку з інформатики, 2 клас

Знайомство з графічним редактором “Tux Paint”

Автор: вчитель інформатики Проценко Альона Павлівна

вчитель інформатики Проценко Альона ПавлівнаТема: Незвичайний урок малювання 2 клас

Мета: закріпити правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Ознайомити учнів з інтерфейсом графічного редактора «Tux Paint», навчити користуватися інструментами і палітрою кольорів. Розвивати увагу, пам’ять, творчі здібності. Виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів.

Обладнання: підручники «Сходинки до інформатики» авт. В. Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я. Ривкінд, Ф.М. Ривкінд; картки із завданнями; комп’ютерна програма Tux Paint.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Гра «Згоден – не згоден»

– На минулому уроці ми вивчали з вами тему «Історія виникнення комп’ютера». Зараз перевіримо, як ви запам’ятали матеріал. Я читаю вам твердження, а ви мені скажете згодні з ним чи ні. Якщо не згодні, то вам потрібно виправить це твердження. (Додаток №1)

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Загадки

– Отже, тема нашого уроку… Ой, а що це сталося з нашими словами? Я все зрозуміла. Слова вирішили з нами пограти, вони розбилися на склади, які сховалися за цифрами. Щоб відкрити цифри потрібно відгадати загадки. Тож почнемо…

(Графічний редактор)

  1. Невелика деревина,
    Із графіту середина,
    Всім потрібна, щоб писати,
    Щоб картини малювати (Олівець)
  1. Він для фарби — незамінний,
    Бо художник він відмінний.
    Розфарбує все, як треба,
    І малюнок є вже в тебе  (Пензлик)
  1. Постирає все, що бачить,
    Це не іграшка, не м ‘ячик,
    Опусти ти руку в сумку
    Та дістань в долоні… (Гумку)
  1. Пензлик, аркуш та вода…
    Де ж малюнок? От біда!
    Що іще забув я взяти,
    Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)

– Молодці! Ви впоралися із цим завданням. Отже, тема нашого уроку: Графічний редактор «Tux Paint».

– А скажіть мені, хто знає, що таке графічний редактор?

  1. Словникова робота

Графічний редактор – це програма, призначена для створення картинок, аплікацій, вітальних листівок, рекламних оголошень, запрошень, ілюстрацій та інших зображень.

– З сьогоднішнього дня ми будемо вчитися створювати дивовижні малюнки за допомогою комп’ютера.

– Ми будемо працювати в графічному редакторі Tux Paint. Англійське слово paint означає «писати фарбами», а Тих – ім’я пінгвіна, персонажа, який буде супроводжувати нас протягом роботи з цією програмою.

  1. Знайомство з програмою Tux Paint

3.1. Розповідь вчителя + показ на екрані

– Ось значок цього графічного редактора. Він знаходиться на Робочому столі комп’ютера. Підведіть до цього значка покажчик та двічі клацніть ліву кнопку миші. Почне працювати програма Tux Paint, і перед вами відкриється вікно цієї програми.

– Як ви вважаєте, в якій частині вікна ми будемо створювати наші малюнки.

Правильно по середині, на білому полі, схожого на аркуш паперу.

У нижній частині екрана розташована палітра кольорів, на якій ви зможете вибрати колір малювання.

У графічному редакторі Tux Paint можна малювати пензликом, а можна скористатися штампами та іншими інструментами для малювання.

Ці інструменти можна вибрати на панелі інструментів, розташованої в лівій частині екрана.

3.2. Робота з підручником с.112-113

VI. Музична фізхвилинка

VII. Формування знань і умінь

  1. Знайди пару

– Вам потрібно з’єднати кнопки редактора Tux Paint з їх назвою. І розповісти значення кожної кнопки (додаток №2)

  1. Виконання практичного завдання.

– Повторення правил безпеки в кабінеті інформатики

– Читання інструкції до практичної роботи (підручник с. 113-114)

– Робота за ПК + виконання завдань у зошиті (поділ дітей на 2 групи: 1 група працює за ПК, 2 група виконує завдання в зошиті з учителем, через 10 хв. групи змінюються)

VIII Физхвилинка для очей

IX. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  1. Згадай, що означає слово Tux і вибери правильну відповідь:
    ім’я котика;
    ім’я пінгвіна;
    ім’я цуценя.
    Яка програма використовується для створення малюнків, ілюстрацій до казок і вітальних листівок?
    3. Як запустити на виконання програму Tux Paint?
    4. Які ти знаєш інструменти малювання графічного редактора Tux Paint?
    5. Як завершити роботу з програмою Tux Paint?

Презентація до уроку

Додаток №1

Спочатку люди рахували за допомогою рахівниця. (Пальців на руках і ногах).
Пізніше рахували, роблячи зарубки на палиці або стовпі.
Для складних обчислень використовували пристрій для лічби камінчиками, який називався вузликовий рахунок. (Абак, а вузликовий рахунок – це мотузки зроблені з листя агави для лічби).
Першу механічну машину, що виконує складні обчислення, називали паскаліна, створив Чарльз Беббідж. (Французький учений Блез Паскаль, Чарльз Беббідж – розробив проект ЕОМ).
В Україні була створена перша в Європі ЕОМ. І створив її Сергій Олександрович Лебедєв.

Додаток №2

Відгуки та пропозиції

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Один коментар

  1. Діти дуже люблять працювати із цим графічним редакторм, тому дана публікація є досить доречною і актуальною. Загадки безпосередньо збадьорать учнів як розумово так і морально і налаштують їх на активну роботу. Сподобався методичний прийом “Знайди пару” дозволяє перевірити рівень сприйняття учнями матеріалу. Гарний матеріал, дякую