mail@urok-ua.com

Урок-гра з інформатики “Країна – Інформатика”

Автор: вчитель інформатики Крестьянінова Тетяна Олегівна

Карта уроку інформатикиТема уроку: Інформатика як наука

Мета уроку: ознайомити учнів з історією розвитку ЕОМ, з визначенням інформатики як науки, повторити зміст понять «Інформатика, інформація»

Завдання уроку:

Освітня:

сформувати уявлення учнів про інформатику як науку

повторити основні поняття по темі

Розвиваюча:

розвивати увагу, сприяти розвитку мислення в учнів, стимулювати пізнавальну активність учнів; розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, узагальнювати; логічно мислити;

Виховна:

розвиток інтересу до предмета, виховання самостійність

Пізнавальна: знайомство з історією розвитку ЕОМ

Тип урока: урок – повторення

Вид: урок – гра, урок закріплення вивченого матеріалу, урок-подорож

Технологія: ігрова технологія, словесна, словесно-наочна, пошуково – дослідницька

Обладнання: персональні комп’ютери, презентація, роздатковий матеріал – картки, плакати

Тривалість урока: 45 минут

Класс: 6


Презентація до уроку

Підготовчий етап

Для проведення ігри-подорожі необхідно підготувати:

  • Завдання різного рівня складності;
  • Карту країни Інформатики (яскраво оформлена карта з маршрутом руху гравців, кожен крок маршруту відмічається різнокольоровими кружочками-зупинка­ми, колір кружка визначає тему питання);
  • картки з завданнями;
  • підбір питань по темі;
  • распределение ролей между учащимися;
  • розподілення ролей між учасниками.

Хід урока

І. Организаційний момент.

1.1. Привітання (2 хв.).

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш незвичайний,

«Грою» – всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим,

Ти активним мусиш буть.

1.2. Повідомлення теми та мети уроку (3 хв.).

Звучить мелодія.

Сьогодні ми вирушаємо в подорож по прекрасній і дивовижній країні Інформатиці. Країна дуже велика, і в ній можна заблукати. А для того, щоб не заблукати, у нас є карта, на яку нанесений маршрут із зупинками. Кожна зупинка – це станція, яка має свій колір, цей колір визначає тему. Сьогодні ми подорожуємо у складі двох команд. Шановні члени журі оцінять відповіді команд і присвоять їм відповідну кількість очок. Виграє той, у кого сума очок в кінці гри буде найбільшою.

А для того, щоб наша подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Рух по станціям (хв.):

  • Фіолетова станція – Кросворд

кросворд з інформатики

  1. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)
  2. Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)
  3. Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)
  4. Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)
  5. Я пишу листи і вірші,
    Мої тексти найгарніші.
    Хай підтвердить весь народ,
    Як усім потрібен (Word)
  1. Я показую об’єкти,
    Фото-, відео проекти.
    Я не плеєр, не мотор,
    А звичайний …(монітор)
  1. Я не нишпорю в коморах,
    Не ховаюся по норах.
    Ковзаю по столу трішки,
    Бо комп’ютерна я … (мишка)
  1. Основна одиниця виміру інформації. (байт)
  2. Друкувальний пристрій. (принтер)
  3. Якщо є складна робота,
    Мусить бути лиш охота,
    Бо зі мною буде толк,
    Адже я – системний…(блок)
  1. А, Б, В, Г, Д і кома –
    Всім, мабуть, уже відома
    Така клавішна структура.
    Звісно ж це… (клавіатура)

Тож як називається та країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати? Отже, країна по якій ми здійснимо подорож – називається Інформатика.

З раннього дитинства всі ми обмінюємося інформацією. Запитання, відповіді, прохання і навіть посмішки – все це передавання інформації. Ми одержуємо інформацію, коли читаємо книжки, газети і журнали, слухаємо радіо або дивимося телевізор.

Спілкування людей між собою – це передавання інформації.

Відповідно існує наукова дисципліна, яка вивчає закони і методи накопичення, обробки і передавання інформації. Це інформатика.

Поняття «інформатика» виникло в 60-х роках у Франції для позначення області, що займається автоматизованою обробкою інформації за допомогою ЕОМ.

Виділення інформатики як самостійної сфери людської діяльності пов’язано з розвитком комп’ютерної техніки.

Є багато визначень поняття «інформатика», але ми дамо одне:

Інформатика – область людської діяльності, яка пов’язана з процесами збереження, обробки і передачі інформації за допомогою комп’ютера.

Звичайно ж, неможливо уявити собі інформатику без комп’ютерів. Тому давайте подивимося як саме з’явився наш сучасний комп’ютер до якого ми так звикли:

Запрошуємо ведучих.

  • Червона станція (Тема «Історія розвитку обчислювальної техніки» – презентація, ведучі)
  • Оранжева станція (Конкурс «Представлення команд» – на цьому конкурсі кожна команда представляє свою назву, девіз, привітання. Представлення оцінюється по 5-ти бальній системі)

А тепер треба представити наших учасників! І хто ж краще за них може це зробити. Сьогодні в нашій подорожі беруть участь дві команди: команда  Мега – Extrime та команда Байт – Star. Запрошуємо!

Команда Мега – Extrime

Девіз:

Наш девіз непереможний,

Це тому, що ми екстрім,

Ми найшвидші, найсильніші,

Інформатики землі!!

Привітання:

Привітання

Команда Байт – Star:

Девіз:

Перемогу відстояти,

Як два байти переслати,

Завжди і усюди першими бути,

Як сяйво зірки нас не забути!!

Привітання:

Привітання

Журі оцінює конкурс «Представлення команд».

  • Зелена станція (Конкурс «Пристрої комп’ютера», конкурс «Веселий ребус»)

А тепер зупинка Зелена станція. Тут вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках. Пропоную вам відповісти на питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Ітак, приступимо!

Запитання для команди Мега – Extrime:

Питання 1: Монітор відноситься до пристроїв введення або виведення?

Відповідь: до пристроїв виведення.

Питання 2: Назвіть пристрій, який є «мозком» комп’ютера.

Відповідь: процесор.

Питання 3: Чи є принтер пристроєм введення інформації?

Відповідь: ні.

Запитання для команди Байт – Star:

Питання 1: Чи є клавіатура пристроєм введення інформації?

Відповідь: так.

Питання 2: Які види внутрішньої пам’яті Ви знаєте?

Відповідь: ОЗУ, ПЗУ.

Питання 3: Чи вірно, що при відключенні живлення стирається вся інформація, що знаходиться в ПЗУ?

Відповідь: ні.

А зараз пропоную вашій увазі 4 ребуси для кожної команди. Картки з ребусами ви бачите на своїх столах. Уважно роздивитись малюнки та дайте письмові відповіді на ребуси. За кожну правильну відповідь журі нараховує 1 бал.

Ребуси з інформатики

  • Синя станція (Творчий конкурс на тему «Комп’ютер майбутнього» – твір: малюнок, текст – програма Word)

А тепер запрошую вас до наступної синьої станції. Тут наші команди змагатимуться у конкурсі «Комп’ютер майбутнього» і повинні представити свої роботи в номінації твір.

Завдання для команди Мега – Extrime: скласти твір-малюнок на аркуші паперу.

твір-малюнок

Завдання для команди Байт – Star:  скласти текстовий твір в програмі  Word.

Твір – роздум

Якими я бачу комп’ютер майбутнього

Я думаю, що у близькому майбутньому комп’ютери будуть дуже малих розмірів, як  пульти для керування. Комп’ютери  будуть меншими за сучасні мобільні телефони і користуватися ними будуть усі люди –  у кожного буде власний пульт – комп’ютер. Такі комп’ютери  носитимуть у кишенях. І в будь-який момент  людина зможе скористатись ним, натиснувши лише одну єдину кнопку виклику. Після цього  у повітрі з’явиться  голографічне зображення монітора, з яким людина буде спілкуватися не натискаючи клавіші на клавіатурі, а розмовляючи своєю мовою, як зі співрозмовником.

Комп’ютери в майбутньому будуть справжні, вірні друзі і порадники.

Приступаємо до роботи.

ІІІ. Фізкультхвилинка (1 хв.). А зараз пропоную трішечки відпочити:

Один, два – усі піднялись,

Повернулись, похитались.

Три, чотири – руки вгору,

В сторони і вгору знову.

П’ять, шість – опустили,

І швиденько всі присіли.

  • Жовта станція (Підведення підсумків. Нагородження учасників)

ІV. Рефлексія.

І ось,  ми прибули на кінцеву зупинку нашої подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо і на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.

А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам ця подорож?

  • Який настрій був у вас протягом уроку?

V. Підсумок уроку. Нагородження учасників конкурсів.

Протягом подорожі ви отримували бали. Шановні члени журі –  порахуйте будь-ласка скільки у кожної команди балів. Хто ж отримав найбільшу кількість балів та заохочувальну грамоту.


 

Самоаналіз уроку

Даний урок побудований на основі використання ігрової технології.

Головна мета уроку – повторити та узагальнити знання про принципи побудови та роботи комп’ютера та закріплення понять «інформація» та «інформатика» – досягнуті за рахунок пошуку й осмислення матеріалу під час гри. Ігрова форма при моделюванні уроку обрана, виходячи з типу і завдань уроку. На уроці реалізовані принципи науково-технічної освіти, забезпечено розвиток пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрової технології. Урок дуже сподобався дітям, вони змогли проявити себе в неординарній ситуації, повторити, показати і узагальнити свої знання. Уроки такого виду розвивають в дітях почуття відповідальності і співпереживання за діяльність всієї команди. Урок пройшов цікаво і весело, – виграли всі: і переможці, і переможені, і вболівальники, і, що найголовніше, вчитель!


П Р О Т О К О Л

уроку

Брали участь команди:

6-А клас __________ Мега – Extrime_________________

6-А клас _____________ Байт – Star_ ________________

Назва конкурсу Кількість балів Мега – Extrime Кількість балів Байт – Star
Конкурс «Представлення команд»
Конкурс «Пристрої комп’ютера»
Конкурс «Веселий ребус»
Конкурс «Комп’ютер майбутнього»

Журі у складі:

____________________________________          __________

(Прізвище, ініціали)                                                         (Підпис)

____________________________________          __________

(Прізвище, ініціали)                                                         (Підпис)

____________________________________          __________

(Прізвище, ініціали)                                                         (Підпис)

____________________________________          __________

(Прізвище, ініціали)                                                         (Підпис)

Прийняли рішення нагородити грамотою за зайняте:

І місце ________________________________________

ІІ місце _______________________________________

Додатки до уроку

Відгуки та пропозиції

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

4 коментарі

  1. Креативний підхід до повтореня і узагальнення вивченої теми. Питання кросворду у віршованій формі просто супер. Також кожна станція, яку передбачив вчитель насичена цікавими, змістовними завданнями, які сприяють всебічному розвитку учнів і дозволяють реально оцінити знання та вміння учня.

  2. Урок цікавий, карта заінтригує учнів на початку уроку, адже вони з задоволенням прагнутимуть дістатися фінішу отримуючи при щьому знання і вміння. З власного досвіду знаю що ребуси діти люблять розгадувати.

  3. Чи була корисною? Можливо-можливо. От тільки яке відношення мають ребуси до української мови, чи вчителька проводила інтегрований урок з кацапською мовою???

  4. Пані Тетяно! Ваш урок чудовий, адже запрошує до подорожі по прекрасній і дивовижній країні Інформатиці. Прекрасна карта, на яку нанесений маршрут із зупинками. Кожна зупинка – це станція, яка має свій колір, цей колір визначає тему. Дякую!!!